№
|
Дата
|
Зміст
|
Державні вимоги
|
|||
Вступ
|
||||||
1
|
|
|
Учень / учениця: розуміє функції літератури як
мистецтва слова та називає їх;
висловлює міркування з приводу
функцій мистецтва, його місця в житті
людини.
Усвідомлення
потреби зацікавлення мистецтвом, його впливу на людину.
|
|||
Із пісенних
скарбів
|
||||||
2
|
|
Суспільно-побутові пісні:
Висловлювання
відомих людей про українські народні пісні. Їхнє ідейно-художнє багатство.
Жанрово-тематичне розмаїття пісень (суспільно-побутові:
козацькі, чумацькі, кріпацькі, солдатські,бурлацькі, заробітчанські ).
ТЛ: суспільно-побутові пісні.
|
Учень / учениця:
розуміє пафос козацьких і чумацьких пісень; добирає висловлювання відомих
людей про українські пісні, коментує їх; уміє вдумливо читати тексти пісень,
коломийок; уміє проаналізувати їхній зміст, образи, настрої, з’ясовуючи
худож
ні засоби, специфічні ознаки народної пісні та коломийки.
Вивчає напам’ять:
1 пісню (на вибір). Осмислення значення пісенної спадщини українців,
відродження і вивчення оригінальної творчості в наш час.
|
|||
3
|
|
Суспільно-побутові пісні:
«Ой на горі та женці жнуть», «Стоїть явір
над водою». Трагічний і героїчний пафоси козацьких і чумацьких пісень.
|
||||
4
|
|
Суспільно-побутові пісні: «Гомін, гомін по
діброві», «Ой у степу криниченька».
|
||||
5
|
|
Коломийки «Дозвілля молоді», «Жартівливі коломийки» — «перли розсипаного
намиста». Особливість жанру і його життєвість. Побудова, ритм коломийок.
Життєствердний, гумористичний пафос.
ТЛ: коломийки.
|
||||
6
|
|
ЛРК № 1. Пісенне
багатство рідного краю.
|
Учень / учениця: знає про
письменників-земляків, їхні твори; розуміє
зміст цих творів; виразно читає
і висловлює власну думку про
них. Виховання шанобливого ставлення до митців свого краю як до особливо обдарованих
людей, співців рідної землі.
|
|||
7
|
|
РМ № 1. Письмова
робота «Роль української народної пісні».
|
Учень
/ учениця: уміє робити висновки та висловлювати
свою думку.
|
|||
Про
минулі часи
|
||||||
8
|
|
Іван
Франко. Короткі відомості про
митця і його багатогранну творчість. «Захар
Беркут».
ТЛ:
історична повість.
|
Учень / учениця:
уміє розповідати коротко про І.Франка; знає й розуміє зміст та історичну
основу повісті; переказує і коментує зміст; уміє визначити тему повісті;
володіє навичками аналізу епічного твору; характеризує образи Захара Беркута,
Максима, Мирослави, Тугара Вовка; уміє підтверджувати власну думку цитатами з
тексту; визначає улюбленого героя; аналізує роль художніх засобів,
особливості мови; пояснює роль діалектизмів; обговорює проблему вибору людини
у вирішальній ситуації. Виховання патріотичного почуття, поваги до батьків,
вірності в дружбі й коханні як загальнолюдських морально-етичних цінностей.
|
|||
9
|
|
Іван Франко. «Захар
Беркут».
Змалювання героїчної боротьби русичів-українців проти
монголо-татарських нападників.
|
||||
10
|
|
Іван Франко. «Захар
Беркут».
Патріотична ідея (головна думка) у творі.
|
||||
11
|
|
Виразне
читання окремих фрагментів повісті
«Захар Беркут».
|
||||
12
|
|
Іван Франко. «Захар
Беркут». Образи
героїв твору.
|
||||
13
|
|
Складання анкети головних героїв твору.
|
||||
14
|
|
Контрольна робота №
1. Із пісенних скарбів. Про минулі часи.
|
Учень / учениця:
уміє робити висновки та висловлювати свою думку.
Вміє
аналізувати та систематизувати прочитане.
|
|||
15
|
|
Робота над помилками,
допущеними в контрольній роботі.
Тарас Шевченко. Повторення
життєпису поета. Мотив усеперемагаючого життєлюбства, доброти, любові. «Мені тринадцятий минало…». Зміна
емоційного стану незахищеної дитячої душі у великому і складному світі.
|
Учень / учениця:
знає про творче життя поета; розуміє значення його творчості для українського
народу; виразно й осмислено читає твори; аналізує роздум поета про сирітське
дитинство; пояснює роль контрасту та інших художніх засобів у творі «Мені
тринадцятий минало»; уміє аналізувати ознаки балади («Тополя»), з’ясовувати
фольклорну основу твору, народно-пісенних засобів, зокрема прийому
метаморфози; уміє розкрити ідею твору «Заповіт».
Вивчає напам’ять:
«Як умру, то поховайте...». Усвідомлення великого значення для
формування особистості почуття вірності (ідеї, батьківщині, любові, принципам).
|
|||
16
|
|
Т. Шевченко. «Тополя»
Ідея
незнищенності справжнього кохання, краси, вірності.
ТЛ:
балада, метаморфози.
|
||||
17
|
|
«Як умру, то
поховайте…» — твір, що єднає минуле, теперішнє і
майбутнє. Історія його написання. Ідея єднання з рідною землею. Мрія про
щасливе майбутнє свого народу, віра в нього.
ТЛ:
ідея.
|
||||
18
|
|
Андрій Чайковський. Коротко
про митця. «За сестрою».
Відтворення історичних подій із позицій гуманізму.
|
Учень / учениця
уміє: проаналізувати повість; визначити її жанрові ознаки; характеризувати
образи козаків-запорожців; складати план до характеристики Павлуся; з’ясувати
фольклорні мотиви, засоби; висловлювати власні судження про геройство і
лицарську відвагу головного героя.
Виховання
лицарських чеснот, почуття патріотизму, відданості, віри в перемогу добра,
краси, справедливості.
|
|||
19
|
|
Андрій Чайковський. «За
сестрою». Напружений динамічний
сюжет героїко-романтичної повісті.
ТЛ:
героїко-романтична повість, романтичний герой.
|
||||
20
|
|
Використання
фольклорних мотивів, засобів ( прийому гіперболізації).
ТЛ:
композиція.
|
||||
21
|
|
Андрій Чайковський. «За
сестрою». Благородство,
відповідальність, мужність, вірність, життєлюбство запорозьких козаків.
|
||||
22
|
|
Контрольна робота №
2. Про минулі часи (творчість Т.Шевченка,
А.Чайковського).
|
Учень / учениця:
уміє робити висновки та висловлювати свою думку.
Вміє
аналізувати та систематизувати прочитане.
|
|||
23
|
|
Робота над помилками,
допущеними в контрольній роботі.
ПЧ № 1.
В. Рутківський. Повість-легенда «Сторожова застава».
|
Учень / учениця:
уміє висловлювати власні роздуми щодо
характеристики персонажа та прочитаного твору, вміння робити загальні висновки на основі
спостереження.
|
|||
24
|
|
Михайло Стельмах.
Коротко про митця. Його поетичне сприймання світу. «Гуси-лебеді летять…» -автобіографічна повість про дитинство.
ТЛ: автобіографічний твір.
|
Учень / учениця:
знає про звичаї та традиції українського народу; уміє переказувати зміст
фрагментів повісті; уміє розкрити образ Михайлика, розповісти про його
сприйняття життя, схарактеризувати інші образи (діда, батьків, подружки
Люби); уміє визначити головну думку твору; розкриває власне розуміння образу
гусей-лебедів. Виховання любові до батьків, пошани до старших, любові до
природи і світу. Розвиток фантазії, уяви в житті творчої особистості.
|
|||
25
|
|
Михайло Стельмах.
«Гуси-лебеді летять…». Єдність
світу природи і світу дитячої душі (у вчинках, поведінці, роздумах,
переживаннях).
|
||||
26
|
|
Михайло Стельмах.
«Гуси-лебеді летять…». Звичаї,
традиції українців.
|
||||
27
|
|
Образи гусей-лебедів, чутливого до краси
хлопчика Михайлика.
|
||||
28
|
|
Інші
образи твору «Гуси-лебеді летять…».
|
||||
29
|
|
РМ № 2 Усний
твір-характеристика персонажа.
|
Учень / учениця:
уміє робити висновки та висловлювати свою думку.
Вміє
аналізувати та систематизувати прочитане.
|
|||
30
|
|
Творча
робота за творчістю вивчених письменників
|
Учень / учениця:
уміє робити висновки та висловлювати свою думку.
Вміє
аналізувати та систематизувати прочитане.
|
|||
31
|
|
ЛРК № 2.
|
Учень / учениця: знає письменників, які народилися в рідному краї;
читає зразки їхніх творів; висловлює власні міркування про них. Виховання шанобливого ставлення до талановитих земляків.
|
|||
32
|
|
ПЧ № 2. Євген
Гуцало. «Сім’я дикої качки».
|
Учень / учениця: уміє
виразно і усвідомлено читати твори.
Розвивати вміння прокоментувати відчуття, висловлені в цих творах.
|
|||
33
|
|
Григір Тютюнник. Цікавий
епізод із дитинства письменника. «Климко».
Тема воєнного лихоліття в повісті.
|
Учень / учениця: знає
про події часів воєнного лихоліття в Україні (Друга світова війна); уміє
переказувати зміст повісті, проводити паралелі між особистим життям автора і
сюжетом твору; розвиває навички аналізу епічного твору; характеризує образ
Климка; висловлює власні роздуми про значення
доброти і чуйності в людському житті. Виховання турботи про ближнього, здатності
співпереживати.
|
|||
34
|
|
Григір Тютюнник. Повість
«Климко». Автобіографічна основа
твору.
|
||||
35
|
|
Григір Тютюнник.
«Климко». Ідея самопожертви.
Морально-етичні уроки доброти, чуйності, турботи про рідних.
|
||||
36
|
|
Художні
особливості твору (мова персонажів, художня деталь).
ТЛ:
художня деталь.
|
||||
«Ти знаєш, що ти –
людина…»
|
||||||
37
|
|
Олекса
Стороженко. Короткі відомості про автора, його гумористичні твори. «Скарб». Морально-етичні проблеми
оповідання.
|
Учень / учениця:
уміє переказувати сюжет оповідання, коментувати його; висвітлює особливості
гумористичного змалювання образу головного героя, його поведінки; уміє
розкрити символічне (приховане) значення образу скарбу; висловлює власні
міркування про сенс людського буття, щастя людини.
|
|||
38
|
|
Гумористичне,
викривальне зображення головного героя. Скарб — узагальнений образ щастя.
Повчальний характер оповідання.
|
||||
39
|
|
ПЧ № 3.
Олекса Стороженко .Твір за вибором учнів.
|
Учень / учениця: уміє
виразно і усвідомлено читати твори.
Розвивати вміння прокоментувати відчуття, висловлені в цих творах.
|
|||
40
|
|
Богдан Лепкий. «Мишка
(Казка для дітей, для малих і великих)» Актуальні морально-етичні питання в ньому,
проблема збереження загальнолюдських цінностей. Трагічна і комічна ситуації,
їхня роль у розкритті головної думки, моралі.
|
Учень / учениця:
виразно і вдумливо читає твір, уміє переказувати його зміст, визначити ідею;
уміє знаходити та коментувати реальне й уявне у творі; розкриває трагічну і
комічну ситуації, їхню роль у втiленні ідеї, притчевої моралі; уміє придумати
власне закінчення. Усвідомлення значення загальнолюдських цінностей.
|
|||
41
|
|
Ліна Костенко. Коротко
про письменницю. «Дощ полив…»,
«Кольорові миші». Уявне, фантастичне і реальне в її поезіях.
|
Учень / учениця:
виразно, вдумливо читає і коментує поезії, визначає їхні основні мотиви;
пояснює умовність ситуації, зображеної в поезії «Кольорові миші», алегорію
образу кольорових мишей; характеризує образ Анни, причину її відокремленості
від загалу; висловлювати власні міркування про
духовність людини та її значення в сучасному житті; дискутує про необхідність
бути духовно розвиненим і багатим. Вивчає
напам’ять: 1 вірш (на вибір). Формування неординарної особистості,
розвиток творчої уяви, фантазії. Усвідомлення
високих моральних якостей, духовного багатства людини.
|
|||
42
|
|
Ідея
зіткнення неповторності й буденності, стандарту в «Кольорових мишах». Умовна, вигадана ситуація. Образ особливої
дівчинки Анни.
|
||||
43
|
|
«Чайка на крижині»,
«Крила». Ідея глибокого духовного наповнення людини — її
«крилатості», що проявляється індивідуально.
|
||||
44
|
|
Духовне
багатство — найбільший скарб у житті.
|
||||
45
|
|
Василь Симоненко - «лицар
на білому коні» в українській літературі.
«Лебеді материнства».
|
Учень / учениця:
розуміє й уміє пояснити поняття «ліричний герой»;
виразно
і вдумливо читає поезії; аналізує їх, визначає їхні провідні мотиви та ідеї;
коментує
художні засоби, з’ясовує символічний зміст образу лебедів; висловлює власні
роздуми про сенс людського буття, патріотизм, почуття власної гідності,
самодостатності.
Вивчає напам’ять:
1 вірш (на вибір). Виховання любові до матері, Батьківщини, почуття власної
гідності.
|
|||
46
|
|
«Ти знаєш, що ти — людина…».Громадянські,
патріотичні мотиви, піднесений пафос його лірики.
|
||||
47
|
|
Загальнолюдські
цінності та ідеї лірики В.Симоненка. «Гей,
нові Колумби й Магеллани…»
|
||||
48
|
|
Учень / учениця:
уміє переказувати й коментувати сюжет повісті, пояснювати особливості
композиції; умiє знаходити в ній казкове і реальне; характеризує образи дітей
та дорослих, аналізує їхні вчинки; розкриває символічне значення образів
старовинної шафи та чарівних коралів; виокремлює і з’ясовує роль художніх
засобів у творі; висловлює власні роздуми про суть людського життя, моральний
вибір кожного. Спонукання до творення і примноження добра, краси.
Усвідомлення відповідальності за свою справу і вчинки.
|
||||
49
|
|
Марина Павленко.
«Русалонька із 7-В, або Прокляття роду Кулаківських»
Казкове й реалістичне в повісті-казці, час теперішній і минулий у ній.
|
||||
50-51
|
|
Марина Павленко.
«Русалонька із 7-В, або Прокляття роду Кулаківських»
Роздуми про сенс людського життя, моральний вибір кожного. Добро і зло в
повісті, у сучасному світі та в людині.
|
||||
52
|
|
УМР №3 Усний
твір-роздум про добро і зло у світі та в людині.
|
Учень / учениця: уміє
виразно і усвідомлено читати твори.
Розвивати вміння прокоментувати відчуття, висловлені в цих творах.
|
|||
53
|
|
Любов Пономаренко.
«Гер переможений». Загальнолюдська ідея гуманізму й толерантності.
Особливості художніх засобів новели (роль деталей, поєднання різних часових
площин тощо).
ТЛ:
новела.
|
Учень / учениця:
розуміє значення понять «толерантність», «гуманізм»; уважно читає новелу;
пояснює головну думку в кожному епізоді; коментує власне розуміння закінчення
твору; розвиває уміння визначити основну ідею твору, висловити своє розуміння
її. Усвідомлення ролі й значення гуманізму, толерантності в розвитку людства
і духовності кожної людини.
|
|||
54
|
|
Контрольна робота №3.
«Ти знаєш, що
ти – людина…».
|
Учень / учениця:
уміє робити висновки та висловлювати свою думку.
Вміє
аналізувати та систематизувати прочитане.
|
|||
Ми
– українці
|
||||||
55
|
|
Робота над помилками,
допущеними в контрольній роботі.
Олег Ольжич. «Господь багатий нас благословив». Українські національні герої, лицарі духу.
|
Учень
/ учениця: має
уявлення про Україну періоду Другої світової війни, діяльність українських
патріотів; уміє розповісти про життя і героїчну загибель Олега Ольжича й
Олени Теліги; виразно й осмислено читати їхні поезії; розвиє вміння
аналізувати вірші, визначати їхні основні ідеї, мотиви; висловлює власні
роздуми (дискутє) про сенс людського життя, формування себе як особистості.
Вивчити напам’ять: 1 вірш (на вибір).
Усвідомлення духовної краси
особистості, наділеної розумом, талантом, вірній гуманістичним переконанням.
Плекання прагнення стати особистістю.
|
|||
56
|
|
Олег Ольжич.
«Захочеш – і будеш» (із циклу «Незнаному воякові»). Романтичний максималізм, сила духу, життєрадісність,
шляхетність, патріотизм, висловлені образним словом.
|
||||
57
|
|
Олена Теліга. «Сучасникам», Моральний заповіт нащадкам.
|
||||
58
|
|
Олена Теліга. «Радість», «Пломінний день». Ідея оптимізму і життєлюбства через художнє
слово.
|
||||
59
|
|
ЛРК № 3 Ідея
патріотизму у творах письменників-земляків.
|
Учень
/ учениця: знає про письменників-земляків, їхні
твори; розуміє зміст цих
творів; виразно читає і висловлює власну думку про них. Виховання
шанобливого ставлення до митців свого краю як до особливо обдарованих людей,
співців рідної землі.
|
|||
60
|
|
УРМ.№
4.Ми – українці.Усний твір.
|
Учень / учениця:
уміє робити висновки та висловлювати свою думку.
Вміє
аналізувати та систематизувати прочитане.
|
|||
61
|
|
Олександр Гаврош.
«Неймовірні пригоди Івана Сили» Повість про пригоди
українського силача, який став чемпіоном Чехословаччини та Європи з кількох
видів спорту, об’їздив півсвіту, здобувши безліч перемог.
|
Учень / учениця:
ознайомлюється з історичною довідкою про Івана Фірцака; уміє переказувати
зміст повісті, визначати головні проблеми, характеризувати образи героїв;
висловлює міркування про необхідність серйозного ставлення до свого здоров’я,
до спорту; про чесність у спортивних змаганнях;
уміє
придумати свою історію з головним героєм — Іваном Силою.
Формування
життєстверджуючих,
оптимістичних
настроїв, бажання розвивати своє тіло, здобувати спортивні перемоги, досягати
вершин
у житті.
|
|||
62
|
|
Олександр Гаврош.
«Неймовірні пригоди Івана Сили». Іван Сила (Іван
Фірцак) — утілення непереможного духу українського народу, його доброти й
щирості.
|
||||
63
|
|
Олександр Гаврош.
«Неймовірні пригоди Івана Сили». Добро і зло,
справжня дружба і любов, чесність і підступність у творі. Морально-етична проблематика твору.
|
||||
64
|
|
УМР № 5 Твір-характеристика
образу Івана Сили.
|
||||
65
|
|
Андрій Малишко. Відомий
український поет і його пісні, що стали народними. Патріотичні почуття,
найвищі духовні цінності в них. «Пісня
про рушник».
|
Учень / учениця:
знає основні відомості про поета та його пісні; виразно і вдумливо читає
поезії; уміє визначити і прокоментувати основні мотиви, роль художніх
засобів, символічність образів; розвиває уміння аргументовано висловлювати
власні роздуми.
Вивчає напам’ять:
1 вірш (на вибір). Формування морально-етичних цінностей, розвиток
естетичного смаку.
|
|||
66
|
|
Андрій Малишко.
«Чому, сказати, й сам не знаю…», «Вчителька».
Художні
засоби донесення до читача ідей патріотизму, гуманізму, історичної пам’яті. Ліризм поезій А. Малишка.
|
||||
67
|
|
Контрольна робота № 4.
«Ми
– українці».
|
Учень / учениця:
уміє робити висновки та висловлювати свою думку.
Вміє
аналізувати та систематизувати прочитане.
|
|||
68
|
|
Робота над помилками,
допущеними в контрольній роботі.
ЛРК № 4 Патріотична
поезія.
|
Учень
/ учениця: знає про письменників-земляків, їхні
твори; розуміє зміст цих
творів; виразно читає і висловлює власну думку про них. Виховання
шанобливого ставлення до митців свого краю як до особливо обдарованих людей,
співців рідної землі.
|
|||
69
|
|
ПЧ № 4 Рекомендація
літератури для читання влітку.
|
Учень / учениця:
уміє робити висновки та висловлювати свою думку.
Вміє
аналізувати та систематизувати прочитане.
|
|||
70
|
|
Повторення
та узагальнення вивченого.
|
Учень / учениця: згадує про
письменників і твори, що вивчалися упродовж року; закріплює вміння
висловлювати власні міркування про найулюбленіші твори. Усвідомлення того, що
власна думка і власна позиція — важливі риси характеру особистості.
|
|||
понеділок, 4 квітня 2016 р.
календарно-тематичне планування, укр. літ, 7 кл
Підписатися на:
Дописати коментарі (Atom)
Немає коментарів:
Дописати коментар