понеділок, 4 квітня 2016 р.

календарно-тематичне планування, укр. літ, 7 кл

Дата
                       Зміст
Державні вимоги
                                                 Вступ
1

Вступ.  Художній твір як явище мистецтва, новий ірреальний
світ, створений письменником. Його особливість і значення. Функції мистецтва.




 Учень / учениця: розуміє функції літератури як мистецтва слова та називає їх; висловлює міркування з приводу функцій мистецтва, його місця в  житті людини.
Усвідомлення потреби зацікавлення мистецтвом, його впливу на людину.
                                  Із пісенних скарбів
2

  Суспільно-побутові пісні:
Висловлювання відомих людей про українські народні пісні. Їхнє ідейно-художнє багатство. Жанрово-тематичне розмаїття пісень (суспільно-побутові: козацькі, чумацькі, кріпацькі, солдатські,бурлацькі, заробітчанські ).
ТЛ: суспільно-побутові пісні.
Учень / учениця: розуміє пафос козацьких і чумацьких пісень; добирає висловлювання відомих людей про українські пісні, коментує їх; уміє вдумливо читати тексти пісень, коломийок; уміє проаналізувати їхній зміст, образи, настрої, з’ясовуючи
худож ні засоби, специфічні ознаки народної пісні та коломийки.
Вивчає напам’ять: 1 пісню (на вибір). Осмислення значення пісенної спадщини українців, відродження і вивчення оригінальної творчості в наш час.
3

  Суспільно-побутові пісні:
 «Ой на горі та женці жнуть», «Стоїть явір над водою». Трагічний і героїчний пафоси козацьких і чумацьких пісень.
4

  Суспільно-побутові пісні: «Гомін, гомін по діброві», «Ой у степу криниченька».
5

Коломийки «Дозвілля молоді», «Жартівливі коломийки» — «перли розсипаного намиста». Особливість жанру і його життєвість. Побудова, ритм коломийок. Життєствердний, гумористичний пафос.
ТЛ: коломийки.
6

ЛРК № 1. Пісенне багатство рідного краю.
Учень / учениця: знає про письменників-земляків, їхні твори; розуміє зміст цих творів; виразно читає і висловлює власну думку про них. Виховання шанобливого ставлення до митців свого краю як до особливо обдарованих людей, співців рідної землі.
7

РМ № 1. Письмова робота «Роль української народної пісні».
 Учень / учениця: уміє робити висновки та висловлювати свою думку.
                                          Про минулі часи
8


 Іван Франко.  Короткі відомості про митця і його багатогранну творчість. «Захар Беркут».
ТЛ: історична повість.         
Учень / учениця: уміє розповідати коротко про І.Франка; знає й розуміє зміст та історичну основу повісті; переказує і коментує зміст; уміє визначити тему повісті; володіє навичками аналізу епічного твору; характеризує образи Захара Беркута, Максима, Мирослави, Тугара Вовка; уміє підтверджувати власну думку цитатами з тексту; визначає улюбленого героя; аналізує роль художніх засобів, особливості мови; пояснює роль діалектизмів; обговорює проблему вибору людини у вирішальній ситуації. Виховання патріотичного почуття, поваги до батьків, вірності в дружбі й коханні як загальнолюдських морально-етичних цінностей.
9

Іван Франко. «Захар Беркут».  Змалювання героїчної боротьби русичів-українців проти монголо-татарських нападників.
10

Іван Франко. «Захар Беркут».  Патріотична ідея (головна думка) у творі.
11

Виразне читання окремих фрагментів повісті «Захар Беркут».
12

Іван Франко. «Захар Беркут».  Образи героїв твору.

13

  Складання анкети головних героїв твору.
14

Контрольна робота № 1. Із пісенних скарбів. Про минулі часи.
Учень / учениця: уміє робити висновки та висловлювати свою думку. Вміє аналізувати та систематизувати прочитане.
15

Робота над помилками, допущеними в контрольній роботі.
Тарас Шевченко. Повторення життєпису поета. Мотив усеперемагаючого життєлюбства, доброти, любові.   «Мені тринадцятий минало…». Зміна емоційного стану незахищеної дитячої душі у великому і складному світі.
Учень / учениця: знає про творче життя поета; розуміє значення його творчості для українського народу; виразно й осмислено читає твори; аналізує роздум поета про сирітське дитинство; пояснює роль контрасту та інших художніх засобів у творі «Мені тринадцятий минало»; уміє аналізувати ознаки балади («Тополя»), з’ясовувати фольклорну основу твору, народно-пісенних засобів, зокрема прийому метаморфози; уміє розкрити ідею твору «Заповіт».
Вивчає напам’ять: «Як умру, то поховайте...».   Усвідомлення великого значення для формування особистості почуття вірності (ідеї, батьківщині, любові, принципам).
16

Т. Шевченко. «Тополя»
Ідея незнищенності справжнього кохання, краси, вірності.  
ТЛ: балада, метаморфози.
17

«Як умру, то поховайте…» — твір, що єднає минуле, теперішнє і майбутнє. Історія його написання. Ідея єднання з рідною землею. Мрія про щасливе майбутнє свого народу, віра в нього.
ТЛ: ідея.
18

Андрій Чайковський. Коротко про митця. «За сестрою». Відтворення історичних подій із позицій гуманізму.        
Учень / учениця уміє: проаналізувати повість; визначити її жанрові ознаки; характеризувати образи козаків-запорожців; складати план до характеристики Павлуся; з’ясувати фольклорні мотиви, засоби; висловлювати власні судження про геройство і лицарську відвагу головного героя.
Виховання лицарських чеснот, почуття патріотизму, відданості, віри в перемогу добра, краси, справедливості.
19

Андрій Чайковський.  «За сестрою».  Напружений динамічний сюжет героїко-романтичної повісті.
ТЛ: героїко-романтична повість, романтичний герой.
20

  Використання фольклорних мотивів, засобів ( прийому гіперболізації).
ТЛ: композиція.
21

Андрій Чайковський.  «За сестрою».  Благородство, відповідальність, мужність, вірність, життєлюбство запорозьких козаків.
22

Контрольна робота № 2. Про минулі часи (творчість Т.Шевченка, А.Чайковського).
Учень / учениця: уміє робити висновки та висловлювати свою думку. Вміє аналізувати та систематизувати прочитане.
23

Робота над помилками, допущеними в контрольній роботі.
ПЧ № 1. В. Рутківський. Повість-легенда «Сторожова застава».
Учень / учениця: уміє висловлювати власні роздуми  щодо характеристики персонажа та прочитаного твору,  вміння робити загальні висновки на основі спостереження.
24

Михайло Стельмах. Коротко про митця. Його поетичне сприймання світу. «Гуси-лебеді летять…» -автобіографічна повість про дитинство.
 ТЛ: автобіографічний твір.
Учень / учениця: знає про звичаї та традиції українського народу; уміє переказувати зміст фрагментів повісті; уміє розкрити образ Михайлика, розповісти про його сприйняття життя, схарактеризувати інші образи (діда, батьків, подружки Люби); уміє визначити головну думку твору; розкриває власне розуміння образу гусей-лебедів. Виховання любові до батьків, пошани до старших, любові до природи і світу. Розвиток фантазії, уяви в житті творчої особистості.
25

Михайло Стельмах. «Гуси-лебеді летять…». Єдність світу природи і світу дитячої душі (у вчинках, поведінці, роздумах, переживаннях).
26

Михайло Стельмах. «Гуси-лебеді летять…». Звичаї, традиції українців.
27

  Образи гусей-лебедів, чутливого до краси хлопчика Михайлика.
28

Інші образи твору «Гуси-лебеді летять…».
29

РМ № 2 Усний твір-характеристика персонажа.
Учень / учениця: уміє робити висновки та висловлювати свою думку. Вміє аналізувати та систематизувати прочитане.
30

Творча робота за творчістю вивчених письменників
Учень / учениця: уміє робити висновки та висловлювати свою думку. Вміє аналізувати та систематизувати прочитане.
31

ЛРК № 2.
Учень / учениця: знає письменників, які народилися в рідному краї;
читає зразки їхніх творів; висловлює власні міркування про них. Виховання шанобливого ставлення до талановитих земляків.
32

ПЧ № 2. Євген Гуцало. «Сім’я дикої качки».
Учень / учениця: уміє виразно і усвідомлено читати  твори. Розвивати вміння прокоментувати відчуття, висловлені в цих творах.
33

Григір Тютюнник. Цікавий епізод із дитинства письменника. «Климко». Тема воєнного лихоліття в повісті.
Учень / учениця: знає про події часів воєнного лихоліття в Україні (Друга світова війна); уміє переказувати зміст повісті, проводити паралелі між особистим життям автора і сюжетом твору; розвиває навички аналізу епічного твору; характеризує образ Климка;    висловлює власні роздуми про значення доброти і чуйності в людському житті. Виховання  турботи про ближнього, здатності співпереживати.
34

Григір Тютюнник. Повість «Климко». Автобіографічна основа твору.
35

Григір Тютюнник. «Климко». Ідея самопожертви. Морально-етичні уроки доброти, чуйності, турботи про рідних.
36

Художні особливості твору (мова персонажів, художня деталь).
ТЛ: художня деталь.  
                           «Ти знаєш, що ти – людина…»
37

 Олекса Стороженко. Короткі відомості про автора, його гумористичні твори. «Скарб». Морально-етичні проблеми оповідання.
Учень / учениця: уміє переказувати сюжет оповідання, коментувати його; висвітлює особливості гумористичного змалювання образу головного героя, його поведінки; уміє розкрити символічне (приховане) значення образу скарбу; висловлює власні міркування про сенс людського буття, щастя людини.  
38

Гумористичне, викривальне зображення головного героя. Скарб — узагальнений образ щастя. Повчальний характер оповідання.        
39

ПЧ № 3. Олекса Стороженко .Твір за вибором учнів.
 Учень / учениця: уміє виразно і усвідомлено читати  твори. Розвивати вміння прокоментувати відчуття, висловлені в цих творах.
40

Богдан Лепкий. «Мишка (Казка для дітей, для малих і великих)»   Актуальні морально-етичні питання в ньому, проблема збереження загальнолюдських цінностей. Трагічна і комічна ситуації, їхня роль у розкритті головної думки, моралі.         
Учень / учениця: виразно і вдумливо читає твір, уміє переказувати його зміст, визначити ідею; уміє знаходити та коментувати реальне й уявне у творі; розкриває трагічну і комічну ситуації, їхню роль у втiленні ідеї, притчевої моралі; уміє придумати власне закінчення. Усвідомлення значення загальнолюдських цінностей.
41

Ліна Костенко. Коротко про письменницю. «Дощ полив…», «Кольорові миші». Уявне, фантастичне і реальне в її поезіях.         
Учень / учениця: виразно, вдумливо читає і коментує поезії, визначає їхні основні мотиви; пояснює умовність ситуації, зображеної в поезії «Кольорові миші», алегорію образу кольорових мишей; характеризує образ Анни, причину її відокремленості від загалу;    висловлювати власні міркування про духовність людини та її значення в сучасному житті; дискутує про необхідність бути духовно розвиненим і багатим. Вивчає напам’ять: 1 вірш (на вибір). Формування неординарної особистості, розвиток творчої уяви, фантазії.  Усвідомлення високих моральних якостей, духовного багатства людини.
42

Ідея зіткнення неповторності й буденності, стандарту в «Кольорових мишах». Умовна, вигадана ситуація. Образ особливої дівчинки Анни.
43

«Чайка на крижині», «Крила». Ідея глибокого духовного наповнення людини — її «крилатості», що проявляється індивідуально.
44

Духовне багатство — найбільший скарб у житті.
45

Василь Симоненко - «лицар на білому коні» в українській літературі.  «Лебеді материнства».  

Учень / учениця: розуміє й уміє пояснити поняття «ліричний герой»;
виразно і вдумливо читає поезії; аналізує їх, визначає їхні провідні мотиви та ідеї;
коментує художні засоби, з’ясовує символічний зміст образу лебедів; висловлює власні роздуми про сенс людського буття, патріотизм, почуття власної гідності, самодостатності.
Вивчає напам’ять: 1 вірш (на вибір). Виховання любові до матері, Батьківщини, почуття власної гідності.  
46

«Ти знаєш, що ти — людина…».Громадянські, патріотичні мотиви, піднесений пафос його лірики.
47

Загальнолюдські цінності та ідеї лірики В.Симоненка. «Гей, нові Колумби й Магеллани…»
48

Марина Павленко. «Русалонька із 7-В, або Прокляття роду Кулаківських». Сюжет твору.
Учень / учениця: уміє переказувати й коментувати сюжет повісті, пояснювати особливості композиції; умiє знаходити в ній казкове і реальне; характеризує образи дітей та дорослих, аналізує їхні вчинки; розкриває символічне значення образів старовинної шафи та чарівних коралів; виокремлює і з’ясовує роль художніх засобів у творі; висловлює власні роздуми про суть людського життя, моральний вибір кожного. Спонукання до творення і примноження добра, краси. Усвідомлення відповідальності за свою справу і вчинки.
49

Марина Павленко. «Русалонька із 7-В, або Прокляття роду Кулаківських» Казкове й реалістичне в повісті-казці, час теперішній і минулий у ній.
50-51

Марина Павленко. «Русалонька із 7-В, або Прокляття роду Кулаківських» Роздуми про сенс людського життя, моральний вибір кожного. Добро і зло в повісті, у сучасному світі та в людині.
52

УМР №3 Усний твір-роздум про добро і зло у світі та в людині.
Учень / учениця: уміє виразно і усвідомлено читати  твори. Розвивати вміння прокоментувати відчуття, висловлені в цих творах.
53

Любов Пономаренко. «Гер переможений».  Загальнолюдська ідея гуманізму й толерантності. Особливості художніх засобів новели (роль деталей, поєднання різних часових площин тощо).
ТЛ: новела.        
Учень / учениця: розуміє значення понять «толерантність», «гуманізм»; уважно читає новелу; пояснює головну думку в кожному епізоді; коментує власне розуміння закінчення твору; розвиває уміння визначити основну ідею твору, висловити своє розуміння її. Усвідомлення ролі й значення гуманізму, толерантності в розвитку людства і духовності кожної людини.
54

Контрольна робота №3.  «Ти знаєш, що ти – людина…».
Учень / учениця: уміє робити висновки та висловлювати свою думку. Вміє аналізувати та систематизувати прочитане.
                                          Ми – українці
55

Робота над помилками, допущеними в контрольній роботі.
Олег Ольжич. «Господь багатий нас благословив». Українські національні герої, лицарі духу.
Учень / учениця: має уявлення про Україну періоду Другої світової війни, діяльність українських патріотів; уміє розповісти про життя і героїчну загибель Олега Ольжича й Олени Теліги; виразно й осмислено читати їхні поезії; розвиє вміння аналізувати вірші, визначати їхні основні ідеї, мотиви; висловлює власні роздуми (дискутє) про сенс людського життя, формування себе як особистості.
Вивчити напамять: 1 вірш (на вибір).
Усвідомлення духовної краси особистості, наділеної розумом, талантом, вірній гуманістичним переконанням. Плекання прагнення стати особистістю.  
56

Олег Ольжич. «Захочеш – і будеш» (із циклу «Незнаному воякові»). Романтичний максималізм, сила духу, життєрадісність, шляхетність, патріотизм, висловлені образним словом.
57

Олена Теліга. «Сучасникам»,   Моральний заповіт нащадкам.
58

Олена Теліга.  «Радість», «Пломінний день». Ідея оптимізму і життєлюбства через художнє слово.  
59

ЛРК № 3 Ідея патріотизму у творах письменників-земляків.
Учень / учениця: знає про письменників-земляків, їхні твори; розуміє зміст цих творів; виразно читає і висловлює власну думку про них. Виховання шанобливого ставлення до митців свого краю як до особливо обдарованих людей, співців рідної землі.
60

  УРМ.№ 4.Ми – українці.Усний твір.
Учень / учениця: уміє робити висновки та висловлювати свою думку. Вміє аналізувати та систематизувати прочитане.
61

Олександр Гаврош. «Неймовірні пригоди Івана Сили» Повість про пригоди українського силача, який став чемпіоном Чехословаччини та Європи з кількох видів спорту, об’їздив півсвіту, здобувши безліч перемог.
Учень / учениця: ознайомлюється з історичною довідкою про Івана Фірцака; уміє переказувати зміст повісті, визначати головні проблеми, характеризувати образи героїв; висловлює міркування про необхідність серйозного ставлення до свого здоров’я, до спорту; про чесність у спортивних змаганнях;
уміє придумати свою історію з головним героєм — Іваном Силою.
Формування життєстверджуючих,
оптимістичних настроїв, бажання розвивати своє тіло, здобувати спортивні перемоги, досягати
вершин у житті.
62

Олександр Гаврош. «Неймовірні пригоди Івана Сили». Іван Сила (Іван Фірцак) — утілення непереможного духу українського народу, його доброти й щирості.
63

Олександр Гаврош. «Неймовірні пригоди Івана Сили». Добро і зло, справжня дружба і любов, чесність і підступність у творі.    Морально-етична проблематика твору.   
64

 УМР № 5 Твір-характеристика образу Івана Сили.
65

Андрій Малишко. Відомий український поет і його пісні, що стали народними. Патріотичні почуття, найвищі духовні цінності в них. «Пісня про рушник».
Учень / учениця: знає основні відомості про поета та його пісні; виразно і вдумливо читає поезії; уміє визначити і прокоментувати основні мотиви, роль художніх засобів, символічність образів; розвиває уміння аргументовано висловлювати власні роздуми.
Вивчає напам’ять: 1 вірш (на вибір). Формування морально-етичних цінностей, розвиток естетичного смаку.
66

Андрій Малишко. «Чому, сказати, й сам не знаю…», «Вчителька».
Художні засоби донесення до читача ідей патріотизму, гуманізму, історичної пам’яті.  Ліризм поезій А. Малишка.

67

Контрольна робота № 4. «Ми – українці».
Учень / учениця: уміє робити висновки та висловлювати свою думку. Вміє аналізувати та систематизувати прочитане.
68

Робота над помилками, допущеними в контрольній роботі.
ЛРК № 4 Патріотична поезія.
Учень / учениця: знає про письменників-земляків, їхні твори; розуміє зміст цих творів; виразно читає і висловлює власну думку про них. Виховання шанобливого ставлення до митців свого краю як до особливо обдарованих людей, співців рідної землі.
69

ПЧ № 4 Рекомендація літератури для читання влітку.
Учень / учениця: уміє робити висновки та висловлювати свою думку. Вміє аналізувати та систематизувати прочитане.
70

Повторення та узагальнення вивченого.
Учень / учениця: згадує про письменників і твори, що вивчалися упродовж року; закріплює вміння висловлювати власні міркування про найулюбленіші твори. Усвідомлення того, що власна думка і власна позиція — важливі риси характеру особистості.


Немає коментарів:

Дописати коментар