Українська
мова 7 клас
Погоджено_______________________
н/п
|
Зміст навчального матеріалу
|
Дата
|
Державні
вимоги до рівня загальноосвітньої підготовки учнів
|
1
|
Вступ.
Мова — скарбниця духовності народу
|
|
учні знають,
яку роль відіграє мова в збереженні духовних надбань народу; уміють
аргументовано довести своє твердження з теми уроку
|
2
|
Розділові
знаки у вивчених синтаксичних конструкціях
|
|
учні вміють
правильно розставляти розділові знаки в простому та складному реченнях згідно
з вивченими правилами, виправляють допущені помилки; складають прості
речення, ускладнені однорідними членами, звертаннями, вставними словами,
речення з прямою мовою й складні речення
|
3-4
|
Частини
мови. Вивчені групи орфограм
|
|
учні знаходять
у реченнях вивчені частини мови, орфограми; доводять приналежність слова до
частини мови, обґрунтовують написання орфограми; уміють виправляти допущені
помилки
|
5
|
Розвиток зв’язного
мовлення. Повторення вивченого про текст і
стилі мовлення. Поняття про публіцистичний стиль. Навчальне аудіювання
|
|
учні знають, що
таке текст, його структурні особливості; визначають стилі та типи мовлення,
тему й основну думку тексту; уміють з одного прослуховування переказати текст
|
|
МОРФОЛОГІЯ. ОРФОГРАФІЯ.
Дієслово (18) |
|
|
6
|
Дієслово:
загальне значення, морфологічні ознаки, синтаксична роль
|
|
учні знають
загальне значення дієслова, його морфологічні ознаки, синтаксичну роль;
знаходять дієслова в реченнях і текстах; уміють їх відрізняти від інших
частин мови; визначають форми та граматичні ознаки дієслова; складають усні й
письмові висловлювання на певну соціокультурну тему, використовуючи
виражальні можливості дієслова
|
7-8
|
Форми
дієслова: неозначена форма, особові форми, дієприкметник, дієприслівник,
безособові форми на -но, -то
(загальне ознайомлення)
|
|
учні вміють
вирізняти особливі форми дієслова в реченнях, доречно використовують їх у
мовленні, збагачують словниковий запас; уміють правильно використовувати
форми дієслів у мовленні
|
9
|
Розвиток
зв’язного мовлення. Усний докладний переказ тексту публіцистичного
стилю (за складним планом)
|
|
учні вміють
переказувати текст публіцистичного стилю, добирають заголовок, складають план
прочитаного, визначають виражальні засоби тексту
|
10
|
Доконаний
і недоконаний види дієслова
|
|
учні знають
загальне значення дієслова, його морфологічні ознаки, синтаксичну роль;
знаходять дієслово в реченні; визначають його форми, граматичні ознаки,
засоби творення видових пар; правильно використовують форми дієслів у мовленні
|
11
|
Часи
дієслова. Теперішній час. Минулий час. Зміна дієслів у минулому часі.
Правопис -ться,
-шся в кінці дієслів |
|
учні знають
часи дієслова, уміють розпізнавати й утворювати різні часові форми,
визначають їх граматичні ознаки, правильно вживають форми дієслів у мовленні;
конструюють речення з дієсловами в усіх часах й особових формах
|
12
|
Часи
дієслова. Теперішній час. Минулий час. Зміна дієслів у минулому часі.
Правопис -ться,
-шся в кінці дієслів |
|
учні знають
часи дієслова, уміють розпізнавати й утворювати різні часові форми,
визначають їх граматичні ознаки, правильно вживають форми дієслів у мовленні;
конструюють речення з дієсловами в усіх часах й особових формах
|
13
|
Майбутній
час. Правопис -ться,
-шся в кінці дієслів |
|
учні вміють
утворювати форми дієслів майбутнього часу, їх відмінювати, правильно
використовують форми майбутнього часу в мовленні; виділяють орфограму
«Буквосполучення -ться, -шся
в дієсловах», знаходять і виправляють допущені помилки на вивчені
орфографічні правила
|
14
|
Розвиток
зв’язного мовлення. Різновиди читання. Ознайомлювальне читання
(практично). Навчальне читання мовчки
|
|
учні знають
різновиди читання, уміють читати мовчки незнайомі тексти різних стилів, типів
і жанрів мовлення зі швидкістю 120–210 слів за 1 хвилину; користуються з
певною метою залежно від мовленнєвої ситуації ознайомлювальним видом читання (відшукують
потрібну інформацію, читаючи заголовки, назву, початок, кінцівку, окремі
фрагменти, виділяють головне та другорядне, оцінюють прочитане з погляду
змісту й форми
|
15
|
Дієслова
І і ІІ дієвідмін. Букви е, и
в особових закінченнях дієслів І і ІІ дієвідмін. Дієвідмінювання дієслів
теперішнього й майбутнього часу
|
|
учні знають
загальне значення дієслова, його морфологічні ознаки, синтаксичну роль;
знаходять у тексті дієслова теперішнього й майбутнього часу; уміють визначати
належність дієслова до певної дієвідміни; правильно вимовляють і пишуть
особові закінчення; аргументують написання орфограм;
|
16
|
Контрольна робота № 1. Тестування
|
|
учні знають
загальне значення дієслова, його морфологічні ознаки, синтаксичну роль;
знаходять дієслово в реченні; уміють визначати належність дієслова до певної
дієвідміни, його вид і час, правильно вимовляють і пишуть особові закінчення;
знаходять та виправляють допущені помилки на вивчені орфографічні правила
|
17
|
Способи
дієслів (дійсний, умовний, наказовий
|
|
учні знаходять
способові форми дієслова, уміють розрізняти й утворювати різні способи,
редагують тексти щодо вживання дієслів одного способу замість інших,
конструюють речення з дієсловами в усіх часових і особових формах
|
Погоджено_______________
18
|
Творення
дієслів умовного й наказового способу. Буква ь у
дієсловах наказового способу. Уживання одних способів дієслів замість інших
|
|
учні знають про
способи творення дієслів умовного й наказового способів; уміють правильно
вживати м’який знак у дієсловах наказового способу; замінюють уживання
дієслів одного способу в значенні іншого
|
19
|
Розвиток
зв’язного мовлення. Ділові папери. Розписка
|
|
учні знають
стилі мовлення; уміють визначати ситуацію спілкування, типи й стилі мовлення,
жанри, особливості їх побудови; знають про офіційно-діловий стиль і
призначення розписки як одного з видів ділової документації;
|
20
|
Безособові
дієслова .Безособові дієслівні форми на -но, -то
|
|
учні знаходять
безособові дієслова; уміють пояснювати їх синтаксичну роль, знають про
безособові дієслівні форми на -но, -то; уміють знаходити в реченнях ці дієслівні форми;
складають речення з ними; використовують форми на -но,
-то у власних висловлюваннях; уміють проводити їх
заміну підрядним реченням;
|
21
|
Перехідні
та неперехідні дієслова
|
|
учні знаходять
перехідні й неперехідні дієслова в реченнях; виправляють допущені помилки на
вивчені орфографічні правила, а також помилки у формі залежного слова;
правильно використовують перехідні й неперехідні дієслова в мовленні;
|
22
|
Способи
творення дієслів. Розбір дієслова як частини мови
|
|
учні знають
основні способи творення дієслів; уміють визначати способи словотвору
дієслів; самостійно здійснюють морфемний та словотвірний аналізи дієслів;
уміють розбирати дієслово як частину мови
|
23
|
Розвиток
зв’язного мовлення. Усний стислий переказ тексту наукового стилю
|
|
учні вміють
визначати тип і стиль мовлення, тему й головну думку; складають самостійно
план; уміють усно переказувати текст наукового стилю; виділяють ключові слова
й записують їх по ходу слухання;
|
Погоджено________________
24
|
Правопис
не з дієсловами (повторення
|
|
учні знають правила написання не з дієсловами; уміють обґрунтовувати вибір написання не з дієсловами відповідним правилом; знаходять і
виправляють допущені помилки на вивчені орфографічні правила
|
25
|
Розвиток зв’язного мовлення. Контрольний
докладний переказ тексту розповідного характеру
|
|
учні вміють
докладно переказувати текст; розпізнають його структурні особливості,
загальні мовні засоби міжфразового зв’язку в тексті; визначають ситуацію
спілкування, стилі та типи мовлення; розуміють зміст прослуханого тексту;
визначають тему та основну думку висловлювання; добирають заголовок;
складають план почутого
|
26
|
Систематизація
та узагальнення знань із теми «Дієслово». Підсумковий урок
|
|
учні знають
загальне значення дієслова, його морфологічні ознаки, синтаксичну роль;
знаходять дієслова в реченні; уміють визначати форми дієслова, граматичні ознаки,
належність до певної дієвідміни; правильно вимовляють дієслова та пишуть їх
із вивченими орфограмами; аргументують написання орфограм; знаходять і
виправляють допущені помилки на вивчені правила; конструюють речення з
дієсловами в усіх часах і особових формах; редагують тексти щодо вживання
дієслів одного способу замість іншого.
|
27
|
Контрольна робота № 2. Тестування. Контрольне
читання мовчки
|
|
учні знають
загальне значення дієслова, його морфологічні ознаки, синтаксичну роль;
знаходять дієслово в реченні; уміють визначати його форми, граматичні ознаки,
належність , належність до певної дієвідміни; правильно вимовляють дієслова
та пишуть їх із вивченими орфограмами;
|
|
Дієприкметник
(10)
|
|
|
|
Дієприкметник
як особлива форма дієслова: загальне значення, морфологічні ознаки,
синтаксична роль
|
|
учні знають
значення дієприкметника, його морфологічні ознаки, синтаксичну роль;
знаходять у реченні дієприкметники, використовують їх у власних
висловлюваннях
|
|
Активні
та пасивні дієприкметники. Творення активних та пасивних дієприкметників
теперішнього та минулого часу
|
|
учні вміють
визначати дієприкметники активного й пасивного стану; засоби їх творення,
правильно пишуть дієприкметники з вивченими орфограмами, утворюють активні й
пасивні дієприкметники, пояснюють відмінність між ними; правильно визначають
суфікси в дієприкметниках
|
30
|
Відмінювання
дієприкметників. Правопис голосних у закінченнях дієприкметників
|
|
учні вміють
відмінювати дієприкметники; відрізняють їх від прикметників; правильно
визначають відмінки та доцільно вживають дієприкметники в правильній
відмінковій формі; правильно пишуть відмінкові закінчення; знаходять і
виправляють у реченні помилки на вивчені правила
|
31
|
Розвиток зв’язного мовлення. Особливості
побудови опису процесу праці. Усний докладний переказ тексту з описом процесу
праці
|
|
учні знають
типи мовлення, їх функції, уміють розрізняти тексти-розповіді, тексти-описи й
тексти-роздуми; складають усні й письмові твори про процес праці; уміють
визначати тему й основну думку висловлювання, його належність до певного
стилю; додержуються вимог мовлення та основних правил спілкування; помічають
і виправляють недоліки у власному й чужому мовленні; уміють докладно
переказувати текст, що містить розповідь про процес праці, розуміють з одного
прослуховування фактичний зміст тексту;
|
Погоджено_____________________
32-33
|
Дієприкметниковий
зворот. Відокремлення комами дієприкметникових зворотів (після означуваних
іменників
|
|
учні вміють
визначати дієприкметниковий зворот у реченні; правильно інтонують речення з
дієприкметниковими зворотами; складають речення з дієприкметниковими
зворотами; проводять їх заміну підрядним реченням; правильно розставляють розділові
знаки при дієприкметниковому звороті; знаходять і виправляють помилки на
вивчені правила; використовують орфограми у власних висловлюваннях
|
34
|
Перехід
дієприкметників у прикметники та іменники.
|
|
учні вміють
знаходити в реченні дієприкметники; відрізняють дієприкметник від
прикметника;
|
35
|
Написання н у
дієприкметниках та нн у прикметниках
дієприкметникового походження
|
|
учні вміють
знаходити в реченні дієприкметники; відрізняють дієприкметник від
прикметника; правильно пояснюють правила написання нн
у прикметниках дієприкметникового походження; уміють відрізняти їх від
пасивних дієприкметників на -ний; знаходять і
виправляють у реченні помилки на вивчені правила
|
36
|
Не з
дієприкметниками
|
|
учні вміють
правильно писати не з дієприкметниками, окремо та
разом; пояснюють орфограми в дієприкметниках; знаходять і виправляють в
реченні помилки на вивчені орфографічні й граматичні правила; знають значення
дієприкметника, його морфологічні ознаки, синтаксичну роль
|
37
|
Контрольний диктант. Виразне читання вголос художніх і
публіцистичних текстів
|
|
учні правильно
пишуть слова з орфограмами й пояснюють написання; знаходять і виправляють
допущені помилки; розставляють розділові знаки; виразно та плавно читають
вголос незнайомі тексти художнього й публіцистичного стилів
|
38
|
Розбір
дієприкметника як особливої форми дієслова. Повторення та узагальнення теми
«Дієприкметник»
|
|
учні знають
загальне значення дієприкметника, його морфологічні ознаки, синтаксичну роль;
знаходять у реченні дієприкметники; уміють розбирати дієприкметник як
особливу форму дієслова; пояснюють орфограми й пунктограми; знаходять і
виправляють у реченні помилки на вивчені орфографічні, граматичні й
пунктуаційні правила; визначають дієприкметники активного й пасивного стану;
засоби їх творення
|
39
|
Розвиток
зв’язного мовлення. Письмовий стислий переказ тексту з елементами
опису процесу праці
в художньому стилі |
|
учні вміють
стисло письмово переказувати текст, що містить опис процесу праці;
розпізнають текст, його структурні особливості; визначають стилі й типи
мовлення; з одного прослуховування розуміють зміст тексту; виділяють ключові
слова; визначають основну й другорядну інформацію, складають план почутого;
оцінюють прослухане, порівнюючи з життєвим досвідом
|
40
|
Контрольна робота № 3. Тестування
|
|
учні знають
загальне значення дієприкметника, його морфологічні ознаки, синтаксичну роль;
знаходять у реченні дієприкметник і дієприкметниковий зворот, безособові
дієслівні форми на -но, -то; уміють визначати
дієприкметники активного й пасивного стану, засоби їх творення; правильно
пишуть дієприкметники з вивченими орфограмами; правильно інтонують речення з
дієприкметниковими зворотами; уміють розбирати дієприкметник як особливу
форму дієслова
|
Погоджено__________________
|
Дієприслівник (7)
|
|
|
41
|
Дієприслівник
як особлива форма дієслова; загальне значення, морфологічні ознаки,
синтаксична рол
|
|
учні знають
загальне значення, морфологічні ознаки, синтаксичну роль дієприслівника;
уміють розпізнавати дієприслівники в тексті; визначають граматичні ознаки
дієприслівника; відрізняють дієприслівник від дієприкметника
|
42-43
|
Вид
і час дієприслівників. Дієприслівники доконаного й недоконаного виду, їх
творення
|
|
учні вміють
визначати вид і час дієприслівників; уміють утворювати дієприслівники
доконаного й недоконаного виду; правильно вживають їх у мовленні; визначають
граматичні ознаки дієприслівника; пишуть правильно дієприслівники з вивченими
орфограмами
|
44
|
Розвиток
зв’язного мовлення. Письмовий твір-опис процесу праці за власним спостереженням
|
|
учні вміють
складати усні й письмові твори за простим і складним планами, обираючи стиль
і тип мовлення, відповідні ситуації спілкування; грамотно висловлюють думки,
дотримуються особливостей типу мовлення, збирають та систематизують матеріал
для твору; дотримуються вимог до мовлення та основних правил спілкування;
помічають і виправляють недоліки у власному та чужому мовленні
|
45-46
|
Дієприслівниковий
зворот. Коми при дієприслівниковому звороті й одиничному дієприслівнику
|
|
учні знають матеріал
про дієприслівниковий зворот; уміють знаходити та відокремлювати в реченнях
дієприслівникові звороти та одиничні дієприслівники; правильно розставляють
розділові знаки при дієприслівниках і дієприслівникових зворотах; конструюють
прості речення з дієприслівниками та дієприслівниковими зворотами, замінюють
їх складними реченнями з підрядними обставинами
|
Погоджено_________________
47
|
Не з
дієприслівниками
|
|
учні знають
правила написання не з різними частинами мови;
уміють знаходити в тексті орфограму «Не з
дієприслівниками»; пишуть правильно дієприслівники з вивченими орфограмами;
виправляють помилки у вживанні та правописі дієприслівників
|
48
|
Контрольна робота № 4. Тестування
|
|
учні знають
загальне значення, морфологічні ознаки, синтаксичну роль дієприслівника;
уміють правильно писати дієприслівники з вивченими орфограмами; розставляють
розділові знаки при дієприслівниках та дієприслівникових зворотах; відрізняють
дієприслівник від дієприкметника; виправляють помилки у вживанні та правописі
дієприслівників; уміють виконувати розбір дієприслівника як особливої форми
дієслова
|
|
Прислівник
|
|
|
49-50
|
Прислівник:
загальне значення, морфологічні ознаки, синтаксична роль. Розряди
прислівників (практично)
|
|
учні знають
загальне значення, морфологічні ознаки, синтаксичну роль прислівника;
знаходять прислівники в реченні, відрізняють їх від омонімічних і
паронімічних частин мови; розпізнають різні за значенням прислівники в
текстах, правильно використовують їх
|
51
|
Ступені
порівняння прислівників
|
|
учні знають,
уміють утворювати й правильно вживають у мовленні прислівники вищого й
найвищого ступенів порівняння; правильно визначають прислівники в реченнях,
використовують їх в усному та писемному мовленні; уміють практично
застосовувати правила правопису,
|
52
|
Способи
творення прислівників
|
|
учні знають
основні способи творення прислівників; уміють визначати спосіб творення
прислівників та самостійно утворювати прислівники;
|
Погоджено________________
53
|
Букви н та нн
у прислівниках
|
|
учні знають
правила написання н та нн
у прислівниках; уміють знаходити орфограму «Н та нн у прислівниках»; правильно пишуть слова із цією
орфограмою; помічають і виправляють помилки в правописі прислівників
|
54
|
Не, ні з прислівниками
|
|
учні вміють
правильно писати не та ні
з прислівниками; знаходять прислівники в реченні, відрізняючи їх від омонімічних
і паронімічних частин мови; уміють практично застосовувати правила правопису;
правильно наголошують прислівники; помічають і виправляють помилки в їх
правописі
|
55
|
Розвиток
зв’язного мовлення10. Письмовий докладний переказ тексту-роздуму
|
|
учні вміють
докладно переказувати текст; розпізнають його структурні особливості,
загальні мовні засоби міжфразового зв’язку в тексті; визначають ситуацію
спілкування, стиль і тип мовлення; розуміють зміст прослухованого тексту;
визначають тему та основну думку висловлювання; добирають заголовок;
складають план почутого
|
56
|
И
та і в кінці прислівників
|
|
учні знають
правила написання и та і
в кінці прислівників; уміють правильно писати слова із цією орфограмою;
правильно наголошують прислівники; помічають і виправляють помилки в
правописі прислівників
|
57-58
|
Написання
прислівників через дефіс
|
|
учні знають
правила написання прислівників через дефіс, уміють знаходити слова із цими
орфограмами в реченнях та текстах; помічають і виправляють помилки в
правописі прислівників; знають і вміють визначати способи словотворення
прислівників
|
59-60
|
Написання
прислівників разом та окремо
|
|
учні знають
правила написання прислівників разом, окремо, через дефіс; уміють знаходити
слова із цими орфограмами в реченнях і текстах; знають і вміють визначати
основні способи словотворення прислівників; правильно наголошують
прислівники; помічають і виправляють помилки в правописі прислівників
|
61
|
Розвиток
зв’язного мовлення.11 Складання й розігрування діалогів відповідно до
запропонованої ситуації спілкування
|
|
учні вміють
складати й розігрувати діалоги, оформлюють їх письмово, правильно
використовують розділові знаки, різні типи й види реплік
|
62
|
Написання
прислівникових сполучень типу: раз у раз, з дня на день, рік у рік
|
|
учні знають
правила написання прислівникових сполук, уміють знаходити слова із цими
орфограмами в реченнях і текстах, помічають і виправляють помилки в правописі
прислівників, правильно наголошують прислівники
|
63
|
Контрольна
робота № 5. Тестування
|
|
учні знають
загальне значення, морфологічні ознаки, синтаксичну роль прислівника; уміють
знаходити прислівники в реченні; визначають граматичні ознаки цієї частини
мови; уміють утворювати ступені порівняння; практично застосовують правила
правопису; помічають і виправляють помилки в правописі прислівників
|
64
|
Прийменник
як службова частина мови. Прийменник як засіб зв’язку в словосполученні
|
|
учні знають
матеріал про службові частини мови; уміють визначати самостійні та службові
частини мови; знаходять прийменники в реченні; відрізняють їх від сполучників
і часток; використовують прийменники як засіб зв’язку слів у словосполученні
|
Погоджено___________________
65
|
Види
прийменників за будовою. Непохідні й похідні прийменники
|
|
учні знають
матеріал про прийменник; уміють пояснювати принцип поділу прийменників на
групи за будовою та походженням; розрізняти їх; визначають способи утворення
похідних прийменників
|
||
66
|
Розвиток
зв’язного мовлення.12 Особливості побудови опису зовнішності людини.
Усний докладний переказ тексту з елементами опису зовнішності людини
|
|
учні знають
особливості побудови опису зовнішності людини; уміють усно переказувати текст
з елементами опису зовнішності людини; складають план почутого; з’ясовують
стиль і тип мовлення; розуміють зміст тексту, правильно визначають тему та
основну думку
|
||
67
|
Написання
похідних прийменників разом, окремо та через дефіс
|
|
учні знаходять
прийменники в реченні; правильно поєднують їх з іменниками; уміють правильно
писати похідні прийменники разом, окремо, через дефіс; знаходять і
виправляють помилки в їх правописі; аналізують тексти щодо правильності
вживання прийменників із відмінковими формами іменників
|
||
68
|
Розвиток
зв’язного мовлення. 13Письмовий докладний переказ тексту з
елементами опису зовнішності людини
|
|
учні вміють
усно й письмово докладно переказувати текст з елементами опису зовнішності
людини; з’ясовують стиль і тип мовлення; розуміють зміст тексту, правильно
визначають тему та основну думку; виділяють ключові слова й записують їх у
ході прослуховування тексту, складають план почутого
|
||
69
|
Розвиток
зв’язного мовлення.14 Контрольний
переказ тексту розповідного характеру з елементами опису зовнішності
людини
|
|
учні вміють
докладно письмово переказувати текст, що містить опис зовнішності людини;
визначають стиль і тип мовлення; розуміють зміст тексту, уміють визначати
тему та головну думку; складають план тексту; помічають і виправляютьпомилки
|
||
70
|
Сполучник
як частина мови. Сполучники сурядності й підрядності, їх види
|
|
учні знаходять
сполучники в реченні; відрізняють їх від прийменників та часток; називають
групи сполучників за функцією в простому й складному реченнях; уміють
розрізняти сполучники сурядності й підрядності
|
||
71
|
Розвиток
зв’язного мовлення. 15Твір-опис зовнішності людини за картиною
|
|
учні вміють
описувати зовнішність людини за картиною, добирають відповідні виражальні
засоби; помічають і виділяють головні й другорядні деталі; складають план до
твору-опису; оцінюють текст із погляду його змісту, форми, авторського задуму
й мовного оформлення
|
||
72
|
Написання сполучників разом і окремо
|
|
учні вміють
розрізняти сполучники сурядності та підрядності; знають правила правопису
сполучників; правильно пишуть сполучники, помічають і виправляють помилки в
їх написанні
|
||
73
|
Сполучник
як засіб зв’язку однорідних членів речення, частин складносурядного та
складнопідрядного речень
|
|
учні вміють
правильно ставити розділові знаки в реченнях зі сполучниками сурядності та
підрядності; називають групи сполучників за функцією в простому й складному
реченнях; правильно пишуть сполучники, помічають і виправляють помилки в їх
написанні; редагують речення, доцільно замінюючи сполучники синонімічними
|
||
74
|
Розвиток
зв’язного мовлення. 16Усний твір-опис зовнішності людини (за власним
спостереженням)
|
|
учні вміють
складати опис зовнішності людини за власним спостереженням у художньому
стилі; добирають матеріал до твору, уміють його систематизувати, аналізувати;
знають відомості про типи й стилі мовлення; складають план твору;
додержуються вимог до мовлення
|
||
75
|
Розвиток
зв’язного мовлення.17 Портретний нарис у публіцистичному стилі
|
|
Тексти,
схема «Портретний нарис у публіцистичному стилі»
|
||
Погоджено_____________________
76
|
Частка
як службова частина мови. Розряди часток за значенням
|
|
учні вміють
знаходити частки в реченні, відрізняють їх від інших службових частин мови;
розрізняють розряди часток за значенням; правильно з’ясовують їх морфологічні
ознаки
|
77
|
Розвиток
зв’язного мовлення. 18 Контрольний
твір-оповідання за поданим сюжетом
|
|
учні вміють
складати оповідання за поданим сюжетом, добирають мовні засоби відповідно до
задуму висловлювання й стилю мовлення; збирають та систематизують матеріал
для твору; визначають тему та основну думку твору
|
78
|
Правопис
часток. Написання -бо, -но,
то-, -от, -таки
|
|
учні правильно
пишуть частки; знаходять і пояснюють орфограми в частках за допомогою правил;
самостійно виявляють і виправляють помилки в правописі
|
79
|
Розвиток
зв’язного мовлення.19 Аналіз помилок, допущених у творах
|
|
учні вміють
знаходити, аналізувати й виправляти помилки, недоліки в побудові та
мовленнєвому оформленні власних висловлювань; грамотно висловлюють думки;
виправляють допущені помилки
|
80
|
Частки
не, ні з різними
частинами мови
|
|
учні вміють
правильно писати не і ні
з різними частинами мови; знаходять і пояснюють орфограми в частках за
допомогою правил; уміють самостійно виявляти й виправляти помилки в правописі
|
81
|
Розвиток
зв’язного мовлення. 20 Усний твір-роздум дискусійного характеру.
Створення діалогів дискусійного характеру відповідно до запропонованої
ситуації
|
|
учні знають
відомості про стилі та типи мовлення; уміють розрізняти поняття «дискусія» і
«диспут», складати усний твір-роздум; складати й розігрувати діалоги,
осмислюють тему, ідею, проблеми тексту; добирають потрібний мовний матеріал;
уміють грамотно викладати думки; помічають і виправляють недоліки у власному мовленні
|
Погоджено____________________
82
|
Вигук
як особлива частина мови. Дефіс у вигуках. Кома й знак оклику при вигуках
|
|
учні вміють
знаходити вигуки в реченнях, відрізняють вигуки від часток; правильно пишуть
вигуки й розставляють розділові знаки при них; аналізують тексти щодо ролі в
них вигуків, доречно використовують їх у власному мовленні
|
||
83
|
Контрольний диктант. Контрольне
аудіювання
|
|
учні правильно
пишуть і пояснюють орфограми; знаходять і виправляють допущені помилки;
розставляють розділові знаки; розуміють і запам’ятовують після одного
прочитання зміст, тему й основну думку висловлювання
|
||
84
|
Розвиток
зв’язного мовлення.21 Анотація. Бібліографія
|
|
учні вміють
складати анотацію та бібліографію до книг, статей; називають основні ознаки
анотації, працюють зі словниками, знаходять бібліографічний опис до книг
|
||
85
|
Контрольна
робота № 6. Тестування
|
|
учні знаходять
прийменники, сполучники, частки, вигуки в реченні; уміють застосовувати
правила правопису прийменників, сполучників, часток, вигуків; виявляють і
виправляють помилки в їх правописі; складають речення з різноманітними
конструкціями, правильно розставляють розділові знаки
|
||
86
|
Розвиток
зв’язного мовлення. 22 Замітка в газету дискусійного характеру
|
|
учні вміють
складати замітку дискусійного характеру, дискутують, розрізняють поняття
«дискусія» та «полеміка»; висловлюють особисту позицію щодо обговорюваної
теми; добирають цікаві, переконливі аргументи; формують тези, аргументують
власну думку, роблять висновки; уміють писати до газети замітку дискусійного
характеру
|
||
87
|
Самостійні
частини мови, їх правопис і використання в мовленні
|
|
учні знаходять
у реченнях самостійні частини мови; уміють відрізняти їх від службових;
доводять приналежність слова до частини мови, обґрунтовують написання,
орфограми; виправляють допущені помилки в усному й писемному мовленні
|
||
88
|
Службові
частини мови. Орфограми в службових частинах мови
|
|
учні знаходять
у реченнях службові частини мови; уміють відрізняти їх від самостійних;
правильно пишуть і пояснюють орфограми; самостійно помічають і виправляють
помилки в усному й писемному мовленні
|
||
Немає коментарів:
Дописати коментар